Astroreizen

Op deze pagina’s vind je alle info over Urania’s astroreizen.

De astroreizen zijn bestemd voor alle belangstellenden. Er is geen voorkennis van sterrenkunde of wetenschap vereist. Je hoeft geen lid te zijn van Urania om deel te nemen aan onze reizen. Ben je geboeid door de sterrenhemel of geïnteresseerd in astronomische verschijnselen, en wil je tegelijkertijd een stukje van de wereld zien, dan verwelkomen we je graag als astroreiziger!

Urania’s astroreizen worden steeds georganiseerd door een erkende reisorganisator. Urania staat in voor het samenstellen en begeleiden van het wetenschappelijk en astronomisch programma.

Geplande reizen

Astronomische jongerenreis naar Tenerife 14 juli 2017 tot 21 juli 2017

*** NIEUW INFOMOMENT op vrijdagavond 17 maart 2017 *** Opnieuw in de reisplanning voor zomer 2017! Voor jongeren vanaf 16 jaar: sterrenkunde-avontuur op Tenerife. In samenwerking met Club Columus, een initiatief van Davidsfonds Cultuurreizen, begeleiden we in de zomer van 2017 een astronomische jongerenweek naar Tenerife. De jarenlange ervaring van Urania's Astroreizen, Urania Mobiel en Jeugdwerking Oberon garanderen de ideale mix voor het welslagen van een unieke belevingsreis "Sterren en vulkanen op Tenerife".

*** 3 extra kamers nog beschikbaar *** Deze 17-daagse reis voert ons door de staten Utah, Wyoming, South Dakota en Colorado. We bezoeken o.m. de Mormonenhoofdstad Salt Lake City, Yellowstone National Park, Mount Rushmore, Denver en het Rocky Mountains National Park. Als waarnemingslocatie voor de eclips kozen we de omgeving van Scottsbluff in Nebraska.

Eclipsreis naar de Verenigde Staten - Washington & Oregon 11 augustus 2017 tot 26 augustus 2017

*** Nog 5 kamers beschikbaar *** Deze 16-daagse reis brengt ons naar de Westkust, meer bepaald de staten Washington en Oregon. We bezoeken o.m. Seattle, het Olympic schiereiland, de San Juan eilanden, Mount Saint Helens, Crater Lake National Park en Portland. Als waarnemingslocatie voor de eclips kozen we de omgeving van Madras in Oregon.

Eclipsreis naar de Verenigde Staten - Nashville 17 augustus 2017 tot 25 augustus 2017

*** VOLZET - PLAATSEN OP AANVRAAG *** Wil je de eclips van 21 augustus 2017 zeker meemaken, maar heb je geen tijd voor een lange reis? Hou je bovendien van muziek en heb je interesse in de geschiedenis van de USA? Bingo, dit is jouw reis!! Deze reis van één week brengt je naar "the Deep South" van de US. Eclipswaarneming in de buurt van Nashville, vlakbij de plaats van de maximale eclips.