VIP bezoeken

Bezoek op maat

Op zoek naar een leerrijke, standingvolle en aangename uitstap voor je bedrijf of je organisatie? Breng een VIP-bezoek aan Urania!

Er zijn verschillende programma's mogelijk met receptie of diner, op maat gesneden.

Voorbeeldprogramma

De inhoud van het bezoek wordt steeds aangepast aan uw wensen. Er wordt altijd rekening gehouden met de doelgroep.

Dit krijg je aangeboden in het standaard programma:

Kennismaking met ons zonnestelsel

Aan de hand van de meest recente beelden maak je een virtuele reis door het zonnestelsel. Ons 12 meter lange schaalmodel geeft je inzicht in de afstanden tussen en de grootte van de planeten.

Een geleid bezoek aan de tentoonstellingszaal

Het bezoek aan de tentoonstellingszaal spitst zich toe op meteorieten en kometen. Bekijk waar deze stenen vandaan komen en welke gevolgen een impact heeft voor onze planeet. Bewonder onze unieke collectie meteorieten, en neem eens een echte buitenaardse steen vast!

Planetariumvoorstelling

In het planetarium worden er 3500 sterren geprojecteerd op een koepel van 7m diameter. Aan de hand van deze sterrenhemel worden de sterrenbeelden getoond, de melkweg, de beweging van de planeten doorheen de nachtelijke hemel, de vallende sterren, ... In het Planetarium zijn uiteraard ook andere sterrenhemels dan die van België te ontdekken. Ideaal voor bijvoorbeeld reisorganisaties. Duur: 30 min

Waarnemingstoren

In de waarnemingstoren bekijk je onze 40cm Cassegrain (Gobelijn-telescoop) en kom je te weten hoe deze werkt. Bij helder weer kijk je 's avonds naar de maan en/of de planeten.  Overdag kijk je bij mooi weer naar de zon en de planeet Venus. Uiteraard op een veilige manier! Je ziet dan  zonnevlammen en zonnevlekken, door twee verschillende telescopen.  In geval van een bewolkte hemel is er een vervangprogramma voorzien.

Receptie of diner

Een receptie is een mooie afsluiter van het bezoek. Een diner vindt bij voorkeur plaats voor de waarnemingstoren bezocht wordt. Maar ook hier: u vraagt, wij draaien...

VIP bezoek

Combinatie bezoek

Het bezoek aan Urania combineer je ook in één adem met een bezoek aan de Zimmertoren in Lier (meer info), de AED-Studio's in Lint (meer info) of vanuit een spectaculaire VIP-loge hoog boven de wolken op 10 000 meter via een waarnemingsvlucht van 1u vanuit Brussels Airport (Zaventem) of Antwerp Airport (Deurne).

Zimmertoren Lier

In de toren zijn sinds 1930 de Jubelklok en de Astronomische Studio ondergebracht.

Op de eerste verdieping is de Astronomische Studio met een draaiend hemelgewelf dat het noordelijk halfrond voorstelt. Op de tweede verdieping is het mechanisme ondergebracht van de ”moederklok”.

Het Paviljoen werd in 1960 door het stadsbestuur opgericht om er de Wonderklok in onder te brengen. De Wonderklok werd door Louis Zimmer gebouwd voor de wereldtentoonstelling te Brussel in 1935. De constructie is 4,87 m hoog, weegt 2041 kg en heeft 93 wijzerplaten en 14 automaten.

De hele tour is eenvoudig en op eigen tempo te volgen met behulp van een audiofoon.

Meer info over de Zimmertoren vind je op http://www.zimmertoren.be/

AED-Studio's Lint

Je bezoekt de grote studio’s van AED waaronder:  de “Green Screen”  studio’s; Studio 12 – met één van de grootste watertanken van Europa; Studio 16 – The Banquet Hall; en veel meer. Je kent de studio’s ongetwijfeld van bekende televisieprogramma’s en evenementen zoals: de MIA’s, De Gouden Schoen, Belgiums Got Talent, So You Think You Can Dance, ...

Het uitzicht van de studio’s en de toegangkelijkheid ervan is uiteraard afhankelijk van de studiobezetting.

Meer info over de AED Studios kan u terugvinden op http://www.aedstudios.com/

Waarnemingsvlucht

Een waarnemingsvlucht is een unieke ervaring. Vanuit de comfortabele positie in het vliegtuig, klim je hoog tot boven de wolken om de sterrenhemel te bewonderen. Vertrek gebeurt steeds vanop Brussels Airport (Zaventem) of Antwerp Airport (Deurne) in samenwerking met een erkende luchtvaartmaatschappij.

Praktische informatie

Reserveren

Een VIP-bezoek aanvragen doe je telefonisch 03/455.24.93 - 0475/29.11.31, per e-mail info@urania.be of via het online aanvraagformulier.

In een notendop

Busvervoer/parkeren

Overdag kan je niet parkeren achteraan op het terrein van Urania. Bussen verwijzen we daarom naar de Jan Frans Gellyncklaan. Ter hoogte van het kruispunt met de Jozef Mattheessensstraat zijn er lange parkeerstroken aanwezig geschikt voor busvervoer. Personenwagens parkeren op parking nr2 met ingang in de Albrecht Rodenbachstraat. Je bevindt je dan achteraan het gebouw van Urania.

's Avonds kan je parkeren op parking nr1 met ingang in de Jozef Mattheessensstraat.

(klik om te vergroten)

Opmerkingen

• Indien gewenst wordt het programma aangepast aan de specifieke wensen van de groep. Deze aanpassingen dienen bij de reservering van het bezoek besproken te worden. Urania behoudt zich het recht voor om bij grote afwijkingen van het standaardprogramma de tarieven voor het bezoek aan te passen.

• Bij helder weer kleed je je best warm: zelfs in de zomer kan het 's nachts behoorlijk koud zijn.

• Voor groepen bieden we, buiten een VIP-bezoek ook een standaard- en dagbezoek, en Urania Mobiel aan.