Astroreizen

“Reizen maakt je bescheiden. Je ziet wat een verschrikkelijk klein plekje je inneemt op de wereld.” – Gustave Flaubert

Urania's astroreizen zijn bestemd voor iedereen die graag reist. Er is geen voorkennis van sterrenkunde of wetenschap vereist. Je hoeft geen lid te zijn van Urania om deel te nemen aan onze reizen. Ben je geboeid door de sterrenhemel of geïnteresseerd in astronomische verschijnselen, en wil je tegelijkertijd een stukje van de wereld zien, dan verwelkomen we je graag als astroreiziger!

Urania’s astroreizen worden steeds georganiseerd door een erkende reisorganisator. Urania staat in voor het samenstellen en begeleiden van het wetenschappelijk en astronomisch programma.

FOTO-GALERIJEN VAN VOORBIJE ASTROREIZEN

Wil je op de hoogte blijven van alle astroreis-nieuws, schrijf je dan in op de astroreizen-nieuwsbrief, of volg astroreizen op Facebook en Instagram!

Geplande reizen

Astronomisch reisseminar naar Kreta 19 juni 2022 tot 26 juni 2022

Gedurende een week dompelt professor Christoffel Waelkens je onder in zijn sterrenkunde-wereld!
In het decor van onze vaste stek in Zuid-Kreta, waar het genieten is van de Kretenzische gastvrijheid, de mooie natuur en eeuwenoude cultuur!
Het reisprogramma is klaar!

IJslands ongerepte westen 21 juli 2022 tot 31 juli 2022

*** LAATSTE 2 PLAATSEN ***
Tijdens deze boeiende en afwisselende reis ontdek je de natuurpracht van westelijk IJsland. Ideaal voor mensen die ervan dromen om door lavavelden te rijden, op zwarte stranden te wandelen, en op zoek te gaan naar papegaaiduikers, zeehonden en walvissen. Voor zij die een zicht op authentieke vissersdorpjes, fjorden en iconische bergen graag afwisselen met een bezoek aan historische en natuurkundige musea. Kan ook een virtuele vlucht over het land en ontspanning in het warme water van een idyllisch zwembad je bekoren? Reis dan met ons mee naar IJslands ongerepte Westen!

Astroreis naar Tenerife 21 september 2022 tot 28 september 2022

In september 2022 keren we terug naar de bestemming van onze allereerste astroreis: een astronomische verkenning van Tenerife!

Van 21 tot 28 september verblijven we in het Paradores-hotel, op 2000 meter hoogte, midden in de natuur van het Nationaal Park Las Canadas del Teide, ver weg van het massatoerisme.

In april 2023 reizen we naar Australië om er de totale zonsverduistering van 20 april te beleven!

Het wordt een spectaculaire rondreis van Perth naar Broome. Voor de die-hards is er een optionele verlenging, dwars door de Kimberly-outback tot in Darwin.

Reisprogramma is klaar! Lees het hier:https://www.eclipsreizen.org/komende-eclipsreizen/australie-2023/

Eclipsreis USA 08 april 2024

Voor de totale zonsverduistering van 8 april 2024 reizen we naar de Verenigde Staten.
We stippelen een rondreis uit doorheen Texas!

De eclips nemen we waar in de omgeving van San Antonio.

PROGRAMMA IN VOORBEREIDING!