Astroreizen

“Reizen maakt je bescheiden. Je ziet wat een verschrikkelijk klein plekje je inneemt op de wereld.” – Gustave Flaubert

Urania's astroreizen zijn bestemd voor iedereen die graag reist. Er is geen voorkennis van sterrenkunde of wetenschap vereist. Je hoeft geen lid te zijn van Urania om deel te nemen aan onze reizen. Ben je geboeid door de sterrenhemel of geïnteresseerd in astronomische verschijnselen, en wil je tegelijkertijd een stukje van de wereld zien, dan verwelkomen we je graag als astroreiziger!

Urania’s astroreizen worden steeds georganiseerd door een erkende reisorganisator. Urania staat in voor het samenstellen en begeleiden van het wetenschappelijk en astronomisch programma.

FOTO-GALERIJEN VAN VOORBIJE ASTROREIZEN

Wil je op de hoogte blijven van alle astroreis-nieuws, schrijf je dan in op de astroreizen-nieuwsbrief, of volg astroreizen op Facebook en Instagram!

Geplande reizen

Poollichtreis naar IJsland 26 februari 2022 tot 05 maart 2022

*** VOLZET *** (Wachtlijst)

In februari 2022 reizen we naar IJsland om er het poollicht waar te nemen.
En om te genieten van de onovertroffen natuurpracht in dit uniek land!
Meer weten...

Nieuwsgierig wat je kan verwachten?
- Bekijk het online foto-album van de vorige poollichtreis in november 2019: https://flic.kr/s/aHsmK38M82
- Lees het reisverslag! https://www.urania.be/urania/astroreizen/reisverslagen/reisverslag-pooll...

Astroreis naar Ierland 15 mei 2022 tot 27 mei 2022

Een rondreis langs een aantal astronomische, culturele en natuur-toppers in Ierland.

Reisprogramma in voorbereiding!

Astronomisch reisseminar naar Kreta 19 juni 2022 tot 26 juni 2022

Gedurende een week dompelt professor Christoffel Waelkens je onder in zijn sterrenkunde-wereld!
In het decor van onze vaste stek in Zuid-Kreta, waar het genieten is van de Kretenzische gastvrijheid, de mooie natuur en eeuwenoude cultuur!
Het reisprogramma is klaar!

Reisseminar Kreta met Pieter Thyssen 03 juli 2022 tot 10 juli 2022

Beam me up, Scotty!

Quantum teleportatie voor dummies

Reisseminarie met Pieter Thyssen naar Zuid-Kreta

Zondag 3 tot en met zondag 10 juli 2022

Lees hier het volledige reisprogramma.

IJslands ongerepte westen 21 juli 2022 tot 31 juli 2022

Tijdens deze boeiende en afwisselende reis ontdek je de natuurpracht van westelijk IJsland. Ideaal voor mensen die ervan dromen om door lavavelden te rijden, op zwarte stranden te wandelen, en op zoek te gaan naar papegaaiduikers, zeehonden en walvissen. Voor zij die een zicht op authentieke vissersdorpjes, fjorden en iconische bergen graag afwisselen met een bezoek aan historische en natuurkundige musea. Kan ook een virtuele vlucht over het land en ontspanning in het warme water van een idyllisch zwembad je bekoren? Reis dan met ons mee naar IJslands ongerepte Westen!

In april 2023 reizen we naar Australië om er de totale zonsverduistering van 20 april te beleven!

Het wordt een spectaculaire rondreis van Perth naar Broome. Voor de die-hards is er een optionele verlenging, dwars door de Kimberly-outback tot in Darwin.

Reisprogramma is klaar! Lees het hier:https://www.eclipsreizen.org/komende-eclipsreizen/australie-2023/