Astroreizen

“Reizen maakt je bescheiden. Je ziet wat een verschrikkelijk klein plekje je inneemt op de wereld.” – Gustave Flaubert

Urania's astroreizen zijn bestemd voor iedereen die graag reist. Er is geen voorkennis van sterrenkunde of wetenschap vereist. Je hoeft geen lid te zijn van Urania om deel te nemen aan onze reizen. Ben je geboeid door de sterrenhemel of geïnteresseerd in astronomische verschijnselen, en wil je tegelijkertijd een stukje van de wereld zien, dan verwelkomen we je graag als astroreiziger!

Urania’s astroreizen worden steeds georganiseerd door een erkende reisorganisator. Urania staat in voor het samenstellen en begeleiden van het wetenschappelijk en astronomisch programma.

FOTO-GALERIJEN VAN VOORBIJE ASTROREIZEN

Wil je op de hoogte blijven van alle astroreis-nieuws, schrijf je dan in op de astroreizen-nieuwsbrief, of volg astroreizen op Facebook en Instagram!

Geplande reizen

Astroreis naar Tenerife 21 september 2022 tot 28 september 2022

*** DEZE REIS IS VOLZET***

In september 2022 keren we terug naar de bestemming van onze allereerste astroreis: een astronomische verkenning van Tenerife!

Van 21 tot 28 september verblijven we in het Paradores-hotel, op 2000 meter hoogte, midden in de natuur van het Nationaal Park Las Canadas del Teide, ver weg van het massatoerisme.

In april 2023 reizen we naar Australië om er de totale zonsverduistering van 20 april te beleven!

Het wordt een spectaculaire rondreis van Perth naar Broome. Voor de die-hards is er een optionele verlenging, dwars door de Kimberly-outback tot in Darwin.

Reisprogramma is klaar! Lees het hier:https://www.eclipsreizen.org/komende-eclipsreizen/australie-2023/

Eclipsreis USA 08 april 2024

Voor de totale zonsverduistering van 8 april 2024 reizen we naar de Verenigde Staten.
We stippelen een rondreis uit doorheen Texas!

De eclips nemen we waar in de omgeving van San Antonio.

PROGRAMMA IN VOORBEREIDING!