Bibliotheek

HEROPENING bibliotheek vanaf vrijdag 12 juni.

De bibliotheek zal vanaf 12 juni tot eind augustus open zijn op dinsdag- en vrijdagavond van 19.30 uur tot 22 uur.

De bibliotheek zal tevens open zijn op de momenten van de inhaallessen.

Vanaf september gelden terug de normale openingsuren (zie reglement)

Gelieve de geldende veiligheidsmaatregelen te respecteren:

- handen ontsmetten verplicht bij het binnenkomen.

- mondmasker verplicht (vanaf 12 jaar).

- niet meer dan 2 bezoekers gelijktijdig in de bib.

- raak enkel de boeken aan die je wilt ontlenen.

De Urania bibliotheek

De Urania-bibliotheek is de grootste sterrenkundige privé-bibliotheek van België. Je vindt er meer dan 3200 boeken, 20 verschillende tijdschriftabonnementen en andere informatie over sterrenkunde. Zowel beginners als gevorderden halen er hun boekenhart op voor een grote verscheidenheid aan onderwerpen. Ook voor jeugdige lezers is er een eigen afdeling!

Uitleningen gebeuren enkel aan personen in het bezit van een lezerskaart. De uitleningstermijn bedraagt drie weken en is tweemaal verlengbaar. Een lezerskaart kost 10 euro voor volwassenen en 5 euro voor kinderen en studenten. Uranialeden ontvangen de lezerskaart gratis!

Tijdschriften zijn niet ontleenbaar. Je kan ze raadplegen en eventueel kopiëren (0,10 EUR per kopie).

Daarnaast heeft Urania ook een mediatheek met astronomische films (op DVD) en didactisch materiaal. DVD's worden alleen uitgeleend aan Uranialeden.

Naast de bibliotheek vind je het prikbord met actuele krantenknipsels rond sterrenkunde, ruimtevaart en aanverwante wetenschappen.

De biblio- en mediatheek is geopend op dinsdag-, donderdag- en vrijdagavond van 19u45 tot 22u30, en op woensdag van 14u  tot 16u. Tijdens de vakantieperiodes is de bib gesloten op donderdagavond.

De volledige catalogus vind je op papier op de tafels in de bibliotheek, of in pdf-formaat onderaan deze pagina.

Ben je op zoek naar een specifiek werk? Hoofdbibliothecaris Jozefa De Laet en haar bibliotheekteam staan je met raad en daad bij!