Cursussen

Ben je geboeid door het heelal? Wil je de sterrenbeelden aan de hemel kunnen herkennen? Wil je meer te weten komen over het zonnestelsel? Heb je er altijd van gedroomd je eigen telescoop te bouwen?

Maak dan kennis met het uitgebreide cursusaanbod van Urania! Elk jaar organiseert de sterrenwacht een aantal cursussen rond astronomie en aanverwante wetenschappen. Jong, heel jong of minder jong, beginner of ervaren amateur-astronoom, theorie of praktijk, er is voor elk wat wils! Het Urania-cursusjaar begint in september en eindigt in mei. Het bestaat uit twee semesters: de najaarscursussen starten in september en eindigen met de kerstvakantie. De voorjaarscursussen starten in januari en eindigen in mei. De meeste lessen gaan 's avonds door, maar enkele cursussen vinden overdag plaats. Tijdens de schoolvakanties zijn er geen lessen.

Voor de allerjongsten zijn er de SterrenpluisjesSterrenstofjes en Sterrenplukkers: één halve dag per maand, op zaterdag.

In de linkerbalk vind je het overzicht van het cursusaanbod. Klik op de titel van de cursus voor meer informatie en het overzicht van de cursusinhoud.

Om deel te nemen aan deze cursussen dien je lid te zijn van Urania.

Het Urania-lidmaatschap loopt steeds van september tot september. Je kan het hele jaar door lid worden, maar je lidmaatschap eindigt begin september.

Om een cursus te volgen die in september 2019 start, dien je dus lid te zijn voor het werkjaar 2019-2020.

Inschrijven doe je online via deze pagina:  https://www.urania.be/urania/overons/lidmaatschap

Je inschrijving wordt pas verwerkt nadat we de betaling ontvangen hebben.

Je kan ook binnenspringen tijdens onze openingsuren, of kom langs tijdens de jaarlijkse opendeurdagen (13 - 14 en 15 september 2019).

Let op: van donderdag 12 tot maandag 16 september is online inschrijven NIET mogelijk!

Volgende cursussen