Dag van de Wetenschap op 26 november 2023

14 november 2023

Ter gelegenheid van de Dat van de Wetenschap is Urania extra lang open op zondagmiddag 26 november! Er zijn extra voorstellingen in het Urania-planetarium en bij helder weer kijk je naar de zon door onze speciale zonnetelescoop met veilige filters.

Dag vd Wetenschap 2023

Duik in het heelal bij Volkssterrenwacht Urania!

Ontdek de geheimen van meteorieten en kometen via infopanelen en interactieve beeldschermen. Kom te weten waar deze fascinerende ruimtestenen vandaan komen en welke impact ze hebben op onze planeet.

Krijg in het Urania-auditorium de laatste updates over sterrenkunde en werp in de waarnemingstoren een blik op de hemel door onze krachtige 40cm-sterrenkijker. Bij helder weer kun je zelfs veilig naar de zon kijken door speciale telescopen met zonnefilters.

🌌 Hoogtepunt van je bezoek: adembenemende planetariumvoorstelling en fulldomefilm.

Laat je meeslepen onder een prachtige sterrenhemel met maar liefst 3500 sterren, gevolgd door een 360° over de boeiende wereld van de sterrenkunde.

Praktisch

Praktische Info:

• Openingstijden: onthaal en tentoonstelling openen om 13 uur.
  • Tickets: verkrijgbaar bij het onthaal of ONLINE.
  • Begeleid Bezoek: start stipt om 13:15 (kindervoorstelling) of 14:15. Publieke voorstellingen zijn om 15:15 of 16:15.
  • Wat staat je te wachten: betoverende planetariumvoorstelling, gevolgd door een fulldomefilm (keuze uit kinderfilm of volwassenen versie). Bij helder weer wordt je bezoek afgerond met een blik door de Gobelijn-telescoop in onze waarnemingstoren.

Koop nu alvast je tickets!