Zomer Astrokids van 15 tot 19 juli 2018

Het zomerkamp van Astrokids gaat weer van start! Ben jij tussen 7 en 11 jaar oud en klaar voor een nieuw avontuur? Schrijf je dan zeker in via astrokids@urania.be! Maak je nu alvast klaar voor het lanceren van raketten, het ontdekken van de sterren en natuurlijk uren leerrijk spelplezier. De ruimte is nog nooit zo dichtbij geweest!

Kunst in de Urania Astrobar!

Elk jaar stellen de leerlingen van de Hovese kunstacademie hun werken tentoon tijdens een eindejaarsexpo.

Dat gebeurt o.a. via een kunstroute doorheen Hove.

Zes schitterende tekeningen van de lagere graad (6 tot 11 jaar) zijn te bewonderen aan de ramen van Urania's Astrobar!

Wandel eens langs en geniet van de artistieke hoogstandjes van de Hovense jeugd.

Passeer je tijdens onze openingsuren? Spring dan gerust eens binnen om kennis te maken met onze sterrenwacht.

Zonnekijkdag en voordracht op zondag 1 juli

Op zondag 1 juli 2018 zetten alle kleine en grote Vlaamse sterrenwachten hun deuren open in het kader van de Zonnekijkdag. Bij mooi weer worden er verschillende telescopen opgesteld om de kijklustigen op een veilige manier naar de zon te laten zien. Urania is geopend van 10 tot 17 uur.

Kijkavond op vrijdag 22 juni

Op vrijdag 22 juni 2018 is er op Urania een kijkavond. Kom langs en werp bij helder weer een blik door onze telescopen. Zullen te bewonderen zijn: de maan en de planeten Venus en Jupiter. De kijkavond start om 21u00 met een overzicht van wat er aan de hemel allemaal zichtbaar in ons Zeiss Planetarium, nadien gaan we dan kijken door verschillende sterrenkijkers.

Baikonoer-reizigers ontmoeten Frank De Winne

Live uit Kazachstan!

De 26 Urania-astroreizigers maken zich op voor het bijwonen van de lancering van de Soyuzraket in Baikonoer!

Zonet beleefden ze alvast een ander hoogtepunt op deze reis, namelijk een ontmoeting met astronaut Frank De Winne, die, als hoofd van de Europese astronautenopleiding, eveneens ter plaatse is.

Samen met Frank bezochten ze "zijn" boom en de boom die net geplant werd door de Duitse astronaut Alexander Gerst, die zopas de ruimte ingestuurd werd.

Urania zoekt vijfsterren educatief medewerker!

Al onze activiteiten zijn in stijgende lijn en het gloednieuwe optische en fulldome planetarium zal nog meer mensen naar de sterrenwacht lokken. Hier staan we dan. Megaveel bezoekers, superleuke ideeën en activiteiten, maar handen te kort om ze aan te pakken.

Daar kom jij dan binnen! Onze nieuwe enthousiaste educatieve man of vrouw!

Lees de volledige vacature in het pdf-document onderaan dit nieuwsbericht. Word jij onze nieuwe educatief medewerker? We kijken ernaar uit je te leren kennen!

Recente Publicaties